Lombikunk története

Lombikunk története

Endokrinológusnál voltunk, kiderült párom IR betegsége is

2018. február 24. - SusyT

Kedves lányok!

A napokban elvittem páromat IR vérvételre (0, 60, 120 perces cukor- és inzulinterhelés), és kiderült, hogy IR-e van. Sejtettem, hogy ez lehet a baj, mert állandóan fáradt, iszonyú sokat iszik (mindig szomjas), és hasra hízott 8-10 kg-ot fél év alatt, hiába tartja a diétát és hiába mozog heti 4x. Mivel olvastam, hogy a "katonák" romlanak, ha valakinek kezeletlen IR-e van, így gondoltam, ne várjunk tovább, nézzük meg, hogy igazam van-e? Sajnos igazam lett. Gyorsan foglaltam időpontot egy jóhírű endokrinológushoz.

Ma voltunk Dr. Balogh Illésnél. Kb. 45 perc volt (általában mással max. 20 perc a konzi), és jól kifaggattam, hogy nektek is segíthessek az infókkal.  Ma az is kiderült, hogy 2 lombikos kedves ismerősömnek is 1 hónapon belül az általa felírt IR- és hormongyógyszerekkel sikerült spontán a baba, több év küzdelem után.  Mi most voltunk először nála, de nagyon profinak tűnik, és nagyon türelmes (pedig 1 hátizsáknyi leletet és még egy szatyognyi egyéb vizsgálati eredményt vittünk, és 28 kérdést tettem fel neki). Mindkettőnknek felírta a Mercformint az enyhe IR-ünkre, heti rendszerességgel emel az adagon, 3 hónap alatt be fogja állítani az értékeinket. Továbbra is megy a diéta, és a heti 3x - 4x-i mozgást is folytatni kell (azt is mondta, hogy senki ne ringassa magát abban a tévhitben, hogy elég a gyógyszer az IR-re). Kaptunk egy lapot, hogy miket ehetünk és mik azok, amik tiltottak. Szerinte is ez volt az egyik ok, hogy romlott a katonák minősége, hogy nem volt kezelve párom IR-e eddig... (Vagyis ezt is jól gondoltam.) A magas prolaktin értékem miatt emelünk az 1/2-ed Bromo adagon mától 1-re, és lesz terheléses Prolaktin vérvétel is pluszban (nem volt elég a 2 héten belül 2x levett Prolaktin érték neki). A terheléses prolaktin vérvétel úgy történik, hogy elször leveszik a 0 percest, aztán egy tablettát be kell vegyek, amit most átadtak a Klinikán, és utána 60 perc múlva újabb prolaktin vérvételt kell végezni. Az IVIG miatt is sokat beszélgettünk, azt mondta, hogy mivel elég vacak a HABAB értékem, magas a párom elleni MLC, illetve az NK-m is 36-42 között mozog, így álljak le a cink és a szelén szedésével, mert ezek nem tesznek jót, és véleménye szerint a lipid sem lesz nálam megoldás. Viszont kivételesen nálam eltér a szokott IVIG beadási módszertől, 0-ik napon is (lombik előtt 1 héttel) kapni fogom a Pentaglobulint (mások csak a HCG vérvétel után kapják az első adagot). A Pentaglobulin azért nem súlyhoz kötött (a G1-es Intraglobulin adagja, és ára 60 kg felett már emelkedik). Azt mondta a doki, hogy a Pentaglobulin jóval erősebb, több az összetevője, és szerinte - a statisztikái alapján - jobban hat ez a fajta IVIG, mint a G1-es. Véleménye szerint az emelkedett TSH és a magas Prolaktin (állandó stressz) miatt lehet a szívdobogásom, meg az alvászavarom, nem az LDN miatt, sőt a prolaktinom sem az LDN miatt emelkedett!!! A biztonság kedvéért kért egy EKG-t is, hogy ha legközelebb megyek, akkor lássa, hogy nincs-e szervi oka is, de nem gondolja, hogy ez lenne az ok, inkább a stressz, amit csökkenteni kell.. Azt mondta, hogy mivel októberben már sikerült a baba (44 évesen), spontán ciklusban FET-tel, - hormonszurik és Ovitrelle nélkül - (viszont az 5-ik hétben elvetéltem), ezért nagyobb az esélyünk most, hogy gyógyszeresen kezelve leszünk, és be lesz páromnak is állítva az összes hormonértéke és az IR-e is. A néhézfém tartalom miatt letiltott minket a fújós sprayk használatáról, meg a parfümökről (ezt már az én Kaális dokim is mondta korábban, hogy kerüljem a fújós dezodorokat, a háztartásban pedig ne használjak vegyszereket, inkább mosószódát / szódabikarbónát, és ecetet alkalmazzak, ami természetes). A szteroidot nem javasolja (mivel nekem jó az ANA értékem, így felesleges, ill. nálam káros is lehet), és a lipidet sem tartja az esetemben jó megoldásnak (ettől félt a Kaális dokim is, hogy nem volt elég a 2 hetente adott lipid infúzió, ezért írta rá a papíromra már 2016. őszén: "Ha nem válik be a lipid, IVIG-re lesz szükség" - sajnos igaza lett). Most már biztos, hogy IVIG fog kelleni, 4x, esetleg 5x, a leleteimtől függően. Mivel mostanában 1,5 hónap alatt 6-7 kg-ot fogytam, így nem is igazán számít a súlykorlát, mert a Mercformintól még többet fogok fogyni, illetve nálam a doki szerint elég 1 flakon a Pentaglobulinból. Esetemben a Pentaglobulin is 2 hetente fog menni (ami durván megterhel majd minket anyagilag). Drágaságom csak ennyit mondott erre: "Csak legyen most már teljes a siker..."  Kérdeztem, hogy mi a különbség a G1-es Intratect (amit súlyhoz kötnek), és a Pentaglobulin között? Azt mondta, hogy a Pentában 5 féle IGG van, ezért ez egy újabb, hatékonyabb, szerinte erősebb készítmény, mint a másik fajta IVIG. Minden autoimmun problémára adják. A vért megtisztítja, a toxinokat és a triggereket is "kisöpri", amik beindítják az NK termelődést. Kérdeztem, hogy van-e mellékhatása az IVIG-nek? Azt mondta, hogy van, ezért adják be orvosok, mert anafilaxiás sokkot okozhat, bár ez nagyon ritkán fordul elő. Kérdeztem, hogy miért nincs kg. megkötés a Pentaglobulinnál? Mert bizonyított, hogy enélkül is megköti az NK sejteket, vagyis elég egy flakon, hogy lekösse ezeket az ölősejteket. Nálam viszont nem elég havi 1 adag, 2 hetente kell járnom majd IVIG-re. Kérdeztem a vitaminokról, hogy miket szedhetünk? Azt mondta, hogy mehet tovább mindkettőnknek a D-vitamin 4.000 NE (hogy maradjon 120-130 nmol/L között a D3-vitamin szint), nekem Folát kell még napi 1x, majd emeljük 2-re (páromnak Folandrol 1x, ami 2-re lesz emelve), E-vitamin 400 NE, nekem Pocaklakó vitamin (jód- és folsavmentes), Omega3, Q10 600 mg, Melatonin 3 mg a petesejtek fiatalítására és az agyalapi mirigy "helyrehozására" (alvászavarokkal küzdök évek óta) továbbra is jót tesz. Férjemet viszont letiltotta a multivitaminokról. Vicces volt, mert próbáltam kicsit más témát is feszegetni nála (korábban természetgyógyászatot tanultam) és vitaminokat, és természetes alapanyagokból készült készítményeket próbáltam "erőltetni", és kérdeztem, hogy miket javasol? Mint pl. a barátcserjét javasolja-e a magas prolaktinra? Vagy a kurkumát és a cinket javasolja-e az esetleges belső gyulladásra, hogy lombik előtt ne legyen gond? Mindkettőre azt mondta, hogy felesleges pénzkidobás, és itt orvosilag kezel, nem pedig "gyógytermékekkel" akar időt húzni. Ennyit mára, zárul Zsu "mókatára"!  Ha tetszett, újra eljövök hozzátok! Viszont látásra "pajtások"!

A bejegyzés trackback címe:

https://susyt.blog.hu/api/trackback/id/tr9913695414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása