Lombikunk története

Lombikunk története

Október 13. (péntek) 14-ik ciklusnap. Helyettesítették az orvosunkat, ami szívenütött..

2017. október 25. - SusyT

Sziasztok!

Kicsit megkésve, de most megírom a beültetés előtti izgalmakat.

Előzmények: 11-ik ciklusnapon, azaz kedden este már 2 erős csík volt az LH teszten (ovulációs teszt), és másnaptól még 2 napig a napi 3 db ovu teszt nagyon erős 2 csíkot produkált. Örültem, hogy nem kell tüszőrepesztőt beadni, mivel a 6,5 kg fogyásom (IR diétát tartottam és napi 30 perc tornát nyomtam) végre meghozta az ovulációt. (A dokink úgy vállalt el minket novemberben, ha én a Prolaktin / stresszhormon szintemet leviszem és felmondok a lombik előtt, és ha lefogyok legalább 8 kg-ot, hogy legyen ovulációm és helyre tudjon állni az enyhe IR-em, ami a sok hormon miatt kialakult 2 hónap alatt és ha párom durva sperma töredezettséget vitaminkúrával, Gonal-F szurival és napi 3x-i BÉMER terápiával a 96%-ról 20% alá visszük, mert egyébként nincs esélyünk, és nem is érti, hogy eddig a János Kórházban ilyen vacak eredményekkel miért indítottak egyáltalán lombikot nekünk, főleg, hogy nem foglalkoztak a magas NK-val és HABAB értékeimmel és nem is vizsgálták szerelmem sperma töredezettségét, ami nagyon fontos abban az esetben, ha 1-2 lombik már nem sikerült.)

Hívtam a Kaálit, hogy pozitív az LH teszt, és kértem időpontot vérvételre és UH-ra. A recepciós, Annamari elkezdett velem ordítani, hogy miért nem hívtam fel őket akkor, amikor megjött a menstruációm? Mert nekik aszerint kell beírni a FET időpontját. Mondtam, hogy nem volt rajta egyik papíromon sem, hogy a mensi első napján kell telefonálni, csak annyi, hogy ha pozitív lesz az LH teszt, akkor kell telefonálni.. De hogy ezt nekem tudnom kellene, és ez nem így megy, ki vagyok én, hogy a doktor úr kérését meg merem vétózni? Stb. A papírjaimon is megnéztem, nem volt ilyen, hogy akkor kell telefonálni, csak az, hogy a 10-ik ciklusnapon majd menni kell vérvételre és ultrahangra, és utána LH tesztelés következik, ha meg nem lenne ovuláció, akkor meg 15-ik napon kell egy tüszőrepesztő injekció, és utána 2-3 napra mehet a beültetés, de előtte még vérvétel és UH következik. Tök ideg lettem.. Végül mégis megoldotta és beírt péntekre vérvételre és UH-ra. (Akkor még nem tudtam, hogy ez a péntek 13-ára esik, csak örültem, hogy mehetünk végre a dokihoz konzira.)

Október 13. péntek volt, már magától a péntek 13-tól kirázott a hideg, a zsigereimben éreztem, hogy valami nem úgy fog alakulni, ahogy kellene.. Hajnali 4 után keltünk és indultunk le Győrbe. Alig aludtam, mert feszült voltam, hogy mennyi lesz most a progeszteronom, mert emlékeztem, hogy márciusban és májusban is azért maradt el a beültetés, mert a progeszteronom és a prolaktinom / stresszhormon értékem nem volt megfelelő a FET-hez (Fagyasztott Embrió Transzfer). 

Beértünk az intézménybe, és a recepción az általam nem kedvelt, idegbeteg, és undorítóan viselkedő Annamari nevű recepciós fogadott, ami miatt már eleve felment a pumpa bennem..

Mikor sorra kerültem, közölte a "hölgy" velem, hogy nincs a dokink, így a fiatalabb, helyettesítő orvoshoz kerülünk.. Na, ez lesokkolt.. Mivel csak a saját dokinkban bízunk (ezért is utazunk minden alkalommal kb. 200 km-t, hogy vele tudjunk konzultálni és Ő vigye végig a lombikot vagy FET-et), így egy kisebb szívrohamot éltem át.. Levették a vért, és nem akarták utána elárulni az eredményt a recepción, ami igazán felbosszantott, mert éreztem, hogy valami nem stimmel.

Nagy nehezen 10 után behívtak a helyettesítő orvoshoz, aki az ultrahang közben, hiába kérdezgettem, hogy minden rendben van-e(?), annyit mondott, hogy ne izguljak, mindjárt behív a szobájába párommal együtt, és akkor beszélünk. Mikor kivette az ultrahangot, kértem, hogy csináljon kenetvételt, mert a múltkor találtak valamit, amire az orvosunk Vitagyn-C-t írt el, ami a hüvely PH értékét helyreállítja (6 napos kúra, ami épp 2 nap múlva fog lejárni). Mondta, hogy ezzel ő nem foglalkozik, de ha én akarom, akkor az asszisztense leveszi a kenetet, de akkor viszont 30 percet várni kell az eredményre. (Nevetséges, hogy a saját pénzemért könyörögnöm kell egy olyan vizsgálatért, amin akár el is bukhat az egész projekt, nem hogy a mappa átnézése után az orvos javasolná, hogy vegyünk le mégegy "hüvelytisztaságit", ahogy Ők hívják.)

Annyi "jött le a vizsgálat közben", - ami nem tartott 1 percig sem - hogy a méhnyálkahártya 9 mm körül van, és hogy jobb oldalon látott 1-2 domináns tüszőt (amit kétlek, mert a mi orvosunk általában mindig 20-22 tüszőt lát, ugyanolyan minőségű UH készülékkel). Ezután behívott a doki a szobájába, és kérdeztem tőle, hogy mennyi lett a 14-ik napi progim? Mondta, hogy "Elég jó". Na, ezzel nem igazán győzött meg. Megint rákérdeztem, hogy mégis mennyi az érték? Mondta, hogy 3,55. Éreztem, hogy ez nagyon kevés, mert korábban 20 felett volt 15-ik napon (a pontos számra nem emlékeztem). Kérdeztem, hogy megtörtént-e az ovuláció? Erre sem válaszolt, annyit mondott, hogy hétfőn már lesz az orvosunk, nyugodjak meg, minden rendben lesz. (Ha valamitől kiráz a hideg, akkor az az, ha valaki azt mondja, hogy nyugodjak meg.) Kezembe nyomott a doki egy papírt, amin az volt, hogy mától 1 Clexane este és reggel 1 Prolutex és 1 Crinone este, és kaptam 2 receptet is, az egyik Crinone gél volt és a másik a Prolutex, Clexane még ugyanis volt otthon. Majd közölte, hogy menjek le a műtőhöz, és elindítják a nővérkék a intralipid infúziót (ami 2 óra, amíg lefolyik). Levert a víz és kirázott a hideg. Csak az kattogott a fejemben, hogy: "Ez így most jó lesz?" Majd azzon agyaltam, hogy a lipid 25.000 Ft, ha mégsem megy fel hétfőig a progi szintem, akkor elbuktunk 25.000 Ft-ot (jó esetben) + a leutazások ára, ami szintén nem olcsó, főleg, hogy 7 hónapja nincs munkám.

Az asszisztens nyugtatgatott, hogy semmi baj nem lesz, a helyettesítő orvos is kb. 18 éve itt dolgozik, és nyugodtan bízzak meg benne, mert Ő is jó orvos, és érti a dolgát. (Erről nem voltam 100%-ig meggyőződve sajnos.)

Az is kiakasztott, hogy meg sem nézte a dossziémban az előzményeket, hogy Crinone gélt nem mehet nekem, mert korábban volt valamilyen gomba vagy baktérium, és az orvosom mondta, hogy a Vitagyn-C után eszembe ne jusson Crinone-t használni (pedig vagy 15 db maradt az előző lombikokból itthon), mivel gombásodást okozhat ilyen előzmények után, szóval nálam csak az Utrogestan lehet opció. Ezért számomra egyértelmű volt, hogy Utrogestant és Prolutexet fogok alkalmazni.

Mielőtt lementem volna a műtőhöz, felhívtam Judit barátnőmet, aki egészségügyis, de mivel nem vette fel, írtam sms-t Erikának, - aki külföldön él és orvosokat megszégyenítően nagy tudása van - de onnan sem jött válasz percekig. Ekkor felhívtam Lillát, aki segíteni szokott nekem, és megkértem, hogy nézze meg a neten, és írja ki a csoportba, hogy FET-nél a 14-ik ciklusnapon mennyi kell, hogy legyen a progi? Közben Dórival is sms-eztem, hogy neki mennyi volt a 14-ik napon FET-nél a progija? Azt írta, hogy már nem emlékszik, de megnézte a neten és 5-20 között kellene lennie. Beigazolódott a sejtésem, túl alacsony a progi szintem.. Pánik indul..

Közben Judit visszaírt, hogy 10-15 között lenne ideális a progi szint 14-ik napon. Hurrá, akkor nem lesz elég az 1 Crinone és az 1 Prolutex, mivel a Crinone emlékeim szerint 8 egység progit tartalmaz és a Prolutex szuri is csak 25-öt, ami "lótúró". Közben segítőimet kezdtem faggatni, hogy szerintük elég lesz-e ez az adag? De mindenki egyöntetűen egyetértett velem, hogy nem. Ezért kiagyaltam, hogy napi 2x2 Utrot és 1 Prolutexet nyomok majd, így nem váltom ki a Crinone gélt..

Behívtak a műtőbe, és elindult a lipid infúzió (bár akkor már a bal karom vénája a durva vérvételtől szét volt durranva, és be volt lilulva, most meg "szerencsésen" szétcseszték a jobb vénámat is, mivel akkora fájdalom volt a branül beadása, mintha egy késsel átszúrtak volna.. Elkezdtem a lenti műtős doktornőt faggatni, hogy szerinte megfelelő-e a 3,55-ös progi szint. Mondta, hogy szerinte 14-ik napon már 10-15 között kellene lennie, hogy be tudjon ágyazódni az embrió, nem érti, hogy miért indította el a helyettesítő doki a dolgokat.. Párom kint várt, én meg egyre jobban ki voltam borulva, a karjaim fájtak, és nagyon dühös voltam.. Közben persze "szimulálni" kellett, hogy minden rendben, mert a többi mellettem fekvő lánynak nem vehettem el a hitét a helyettesítő doki dolgai miatt, így csendben vártam, hogy jelezzen a gép, hogy lement az infúzió.

Végre kiengedtek a "lábadozóból", elmentünk enni az Árkádba, és indulás haza. Út közben muszáj volt egy kávét meginnom, hogy jobban legyek. A karjaimat otthon muszáj lesz bekötnöm...

Este párom mindkét karomat beborogatta. Este 72 levelet kaptam kérdésekkel és leletekkel, ami iszonyú sok volt, de hiába kértem a lányokat, hogy a karjaim miatt ne írjanak most, ha nem sürgős, mindenki mindent azonnal akart (még azok is, akiknek jövő év januárjában lesz a lombik, meg akiknek márciusban), nem tudtak pár napot várni a válasszal, chat-en is "zaklattak". Párom kiborult emiatt, hogy minden nap reggel 8-tól hajnali 1-ig csak a csoporttagoknak válaszolgatok a napi többszáz kérdésére, ugyanis minden lány legalább 10-15 kérdést tesz fel.. Eleinte mindegyik azt írja, hogy csak egy kérdése van, de chat-elés közben felmerül még vagy 10, ami miatt sosem tudok elszabadulni a gép mellől, és általában egyszerre 12-14 chat-ablak ugrik fel váltakozva.. Lehetetlen ennyi embernek segíteni, és a legtöbben türelmetlenül, napi több levelet is írnak. Azért, hogy ne legyek egész nap a gép mellett, párom lekorlátozta a netemet, már csak 10-től 22 óráig lehetek fent, hogy tudjak pihenni is és végre most, a fontos és sorsdöntő időszakban nekem is legyen saját magamra időm, mert mindent kockára teszek a lányok miatt barátnőim és párom szerint is. Talán jobb is ez így.. Lehet, hogy kicsit távolságot kellene tartanom, hiszen mindent kiraktam a FÁJLOK menübe a csoportba, az "Ajánlott vizsgálatok", a "Vitaminok" listáját is, és a Férfi vitaminok részletezését, és a kérdéseket, hogy mik az alap gondok, és melyik betegség "vonzza" be melyik betegséget (pl. pajzsmirigy gond esetében szinte biztos hízás esetében az IR is, és általában a vasszint is alacsony szokott lenni, ami vérszegénységet jelent, illetve sajnos a legtöbb doki nem nézet Infertilitás III: panelt, ami a lombik esetében nagyon fontos információkat tartalmaz, és akinek volt már több műtétje, annak szinte biztos, hogy magas az NK ölősejt száma, és az NK ölősejtek elpusztítják kezelés nélkül a beültetett embriókat - ahogy nálam is már többízben ezt történt.. És sajnos a Medrol (szteroid) nem elegendő kezelés az esetek 97%-ában, hanem szükséges a magas NK vagy HABAB értékekre 1. Intralipid, 2. Smoflipid, 3. IVIG infúziók, a súlyosságot figyelembe véve mindenkinél más a megoldás, és van akinek havi 1x kell kapnia kezelést 3 hónapig, van akinek pedig havi 2x kell kapnia lipidet (mint például nekem is, mivel az NK értékem a 0-8 helyett 42, és a párom elleni HABAB is 2-3 érték helyett 400x-os). Vagyis nekünk havi 2 x 25.000 Ft csak a lipid, + konzi díjak, Prolutex (2 hetente 28.700 Ft, vagyis 1 hónapban 57.400 Ft a Bromocriptinnel együtt), és mellé még megy az L-thyroxin (1,5 db az 50-esből), és az Utrogestan is napi 2x2 jelenleg, de szerintem ezt is emelni fogom 3x3-ra, ha nem lesz továbbra sem elég a progi. Ezen kívül még megy a Clexane 0,4-es injekció is, ami - sajnos az okt. 1-től életbelépett új törvény miatt a KAÁLIKBAN 50%-OS TÁMOGATÁSSAL) jóval drágább, mint pl. az állami intézményekben, így az is havi 40.000 Ft körül lesz, ha jól számolom. 

Épp ezért, mert csak a baba megtartása havi szinten (úgy, hogy nincs állásom és párom sem keres valami jól), kb. 160.000 Ft (és ebben a vitaminjaim nincsenek benne, amik szintén kb. 32.000 Ft-ba kerülnek).

Jelenleg ezeket a vitaminokat szedem: E-vitamin 800 NE olajos vitamin, ami jobban felszívódik, bár drágább (a méhnyálkahártya vastagítására), D-vitamin 4.000 NE szintén az olajos fajta, ami drágább (a baba megtartására, mivel 100-130 közötti D-vitamin szint kell a beágyazódáshoz és a megtartáshoz), Szelén 200 mg (a pajzsmirigy értékek szintentartásához), Netamin Pocaklakó vitamin (ebben nincs jód, és van benne réz, ami a cink felszívódását segíti), Béres vas (a vérszegénységemre, ami a pajzsmirigy alultermeléssel együtt szokott jelentkezni), MagneB6 (a görcsökre és a 12x műtött lábam izomállapotának megörzésére és a stresszmentesítésre, jó alváshoz), Folát (folsav általam felhasználható változata, nem olcsó, mivel egy doboz 4.500 Ft egy hónapra, de ez kell a babának), Zinc 25 mg (a beágyazódás segítésére és a gyulladás megelőzésére), Q10 vitamin napi 100 mg (korábban napi 1.000 mg-ot szedtem, de mivel 22 tüszőm lett és 18 embriónk, így ezt csökkentettem szeptembertől), Krill halolaj 100 mg (a petesejtek minőségének javítására). Ezek mellé az alábbi gyógyszereket is szedem: reggel a pajzsmirigy alulműködésemre 1,5 db L-thyroxin, este még a Bromocriptin a stresszhormon (prolaktin csökkentésére), és még megy az NK csökkentésére az LDN (havi adagja 4.800 Ft a laktózmentesnek, mivel az Infertilitás III. panelnél kiderült, hogy az állandó hasmenésem a laktózérzékenység miatt volt már kiskorom óta). 

Remélem jó lesz a vége...

Szép napot!

Puszi!

Zsu

A bejegyzés trackback címe:

https://susyt.blog.hu/api/trackback/id/tr413079742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása